شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سیستروم و مایک کرایگ در کالیفرنیا آمریکا تأسیس شد. اینستاگرام در ابتدا فقط برای کاربران آیفون ایجاد شد و بعد از چندین ماه برای تمامی پلتفرم ها از جمله اندروید قابل دسترس شد. در سال ۲۰۱۲، کمپانی فیسبوک (متا)، اینستاگرام را با قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و آن را به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان تبدیل کرد.
در ابتدا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی متن محور بود که بعد از گذشت چندین سال اینستاگرام به سرعت رشد کرد و ویژگیهای مهمی مثل ویدیو، لایو، ریلز و استوری را به پلتفرم خود اضافه کرد. همچنین برای تبلیغات و فروش محصولات، اینستاگرام به یک پلتفرم بازاریابی در کنار فیسبوک تبدیل شد. اکنون اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. اینستاگرام به شما امکان میدهد تصاویر، ویدئوها، نوشتهها و محتواهای خلاقانه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از بودن در این شبکه سرگرم کننده لذت ببرید.
ارزش برند اینستاگرام
همانطور که گفته شده بیش از 1 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده میکنند. پلتفرم وابسته به شرکت متا، بیش از یک هشتم جمعیت جهان را به خود وابسته کرده است. همچنین، درآمد تبلیغات در اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ میلیارد، در سال ۲۰۲۲ به ۳۳.۲۵ میلیارد دلار افزایش داشته و پیشبینی میشود در پایان سال میلادی جاری به ۳۹.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
ارزش برند اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ به رقم ۳۳.۴۸ میلیارد دلار رسیده است. این پلتفرم پس از فیسبوک، یوتوب و واتساپ، بهعنوان چهارمین شبکه اجتماعی محبوب جهان معرفی شده است. همچنین این شبکه اجتماعی، بزرگترین وبسایت اشتراکگذاری عکس در جهان نیز محسوب میشود. اینستاگرام پس از پیدایش خود توانست محبوبیت فیسبوک را کمرنگ کند که موفقیت بسیار خوبی برای آن بود.
لوگو اینستاگرام
لوگوی اینستاگرام از ابتدای طراحی خود تاکنون چهار بار تغییر کرده است. اما در هر بار تغییر، شکل اصلی لوگو که یک دوربین بهنظر میرسد، حفظ شده است.
سخن پایانی
اینستاگرام یک پلتفرم هیجان انگیز و درامد زا برای مردم جهان بخصوص ایران به شما میرود. در مقالات بعدی ما سعی میکنیم به جزییات بیشتری از این اپلیکیشن کاربردی بپردازیم. همچنین برای دریافت مشاوره در خصوص نحوه فعالیت در اینستاگرام با متخصصین مگ آموز در واتساپ در ارتباط باشید.